انشا در مورد عید فطر کلاس چهارم

انشا در مورد عید فطر کلاس چهارم را از سایت نکس دریافت کنید.

عید فطر، پاداش یک ماه بندگی

عید فطر، عید بندگان خداست، عید کسانی که یک ماه با تمام سختی ها و شیرینی ها، در ضیافت الهی شرکت کردند و با روزه داری و شب زنده داری، خود را به خدا نزدیک تر کردند.

ماه رمضان، ماه میهمانی خدا

ماه رمضان، ماه مهمانی خداست. در این ماه، خداوند سفره ای پر از نعمت و برکت را برای بندگانش می گستراند و آنها را به ضیافتی بزرگ دعوت می کند. در این ماه، مسلمانان با روزه داری، از خوردن و آشامیدن در طول روز خودداری می کنند و با انجام کارهای نیک، سعی می کنند خود را به خدا نزدیک تر کنند.

عید فطر، پاداش یک ماه بندگی

عید فطر، پاداش یک ماه بندگی و اطاعت از خداست. در این روز، مسلمانان با لباس های نو و تمیز، به نماز عید فطر می روند و با شکرگزاری از خداوند، به خاطر نعمت های بی شمار او، از او طلب آمرزش و مغفرت می کنند.

دید و بازدید، عیدی و صله رحم

در روز عید فطر، مسلمانان به دیدار یکدیگر می روند و با عیدی دادن به کودکان، شادی این روز را به آنها هدیه می دهند. همچنین، صله رحم و دیدار با بزرگان و اقوام، از دیگر سنت های این روز فرخنده است.

حفظ دستاوردهای ماه رمضان

عید فطر، پایان ماه رمضان نیست، بلکه آغاز راهی جدید برای مسلمانان است. در این روز، مسلمانان باید با عزم و اراده ای قوی، تعهد کنند که دستاوردهای ماه رمضان را در تمام طول سال حفظ کنند و به کارهای نیک و خداپسندانه ادامه دهند.

عید فطر، عید شکرگزاری، عید آمرزش و عید بندگی خداست. در این روز، مسلمانان با شکرگزاری از خداوند، به خاطر نعمت های بی شمار او، از او طلب آمرزش و مغفرت می کنند و با عزم و اراده ای قوی، تعهد می کنند که در تمام طول سال، به کارهای نیک و خداپسندانه ادامه دهند.