انشا در مورد عید فطر کلاس ششم

انشا در مورد عید فطر کلاس ششم را از سایت نکس دریافت کنید.

عید سعید فطر: ترنم نوای رهایی

عید فطر، نغمه‌ای دل‌انگیز از جنس رهایی، سرودی شادمان از جنس پیروزی و ترنمی روح‌نواز از جنس بندگی است که در گوش جان مسلمانان طنین‌انداز می‌شود. گویی در این روز مبارک، زمین و آسمان به شادمانی برمی‌خیزند و ندای تکبیر و تهلیل، نویدبخش طلوعی دوباره از ایمان و تقوا در دل مؤمنان می‌شود.

عید فطر، ثمره یک ماه مجاهدت معنوی

عید فطر، میوه شیرین یک ماه مجاهدت و تلاش بی‌وقفه در راه عشق الهی است. در این ماه پربرکت، مسلمانان با روزه‌داری، سحرخیزی، تلاوت قرآن و انجام اعمال عبادی، گامی در جهت تقرب به خداوند متعال برداشته و با تزکیه نفس و تهذیب اخلاق، خود را برای رستگاری ابدی آماده می‌کنند.

در این روز فرخنده، مسلمانان با حضور در نماز عید فطر، وحدت و همدلی خود را به نمایش می‌گذارند و با دعا و نیایش، از خداوند منان طلب مغفرت و توفیق می‌کنند تا آموخته‌های ماه رمضان را در ادامه سال نیز در زندگی خود جاری و ساری نمایند.

عید فطر، عید صله رحم و تعاون

عید فطر، فرصتی مغتنم برای صله رحم و دیدار با اقوام و خویشاوندان است. در این روز، مسلمانان با فراموش کردن کدورت‌ها و کینه‌ها، با آغوش باز به استقبال یکدیگر می‌روند و با عیدی دادن به کودکان، شادی و نشاط را در دل‌ها زنده می‌کنند.

علاوه بر این، عید فطر، زمانی برای دستگیری از نیازمندان و ایتام نیز می‌باشد. مسلمانان در این روز با پرداخت زکات فطر، به یاری همنوعان خود می‌شتابند و با تقسیم شادی خود با دیگران، به معنای واقعی عید فطر جامه عمل می‌پوشانند.

عید فطر، عید بشارت و نوید

عید فطر، مژده‌دهنده طلوع خورشید بشارت و نوید در دل مسلمانان است. روزی که با درس‌ها و آموخته‌های ماه رمضان، امیدی دوباره برای زندگی در پرتو ایمان و تقوا در وجودشان زنده می‌شود.

در این روز مبارک، مسلمانان با عزم و اراده‌ای پولادین، پیمان می‌بندند که آموزه‌های رمضان را در تمام طول سال به کار ببندند و با دلی پاک و روحی صیقل‌یافته، گام در مسیر سعادت و رستگاری ابدی بردارند.

عید فطر، عیدِ بندگی، عیدِ اطاعت، عیدِ صله رحم، عیدِ دستگیری از نیازمندان، عیدِ بشارت و نوید، و در نهایت، عیدِ بازگشت به فطرت پاک انسانی است. روزی که مسلمانان با شادمانی و سرور، به استقبال آن می‌روند و با دعا و نیایش، از خداوند منان توفیق می‌طلبند تا آموخته‌های این ماه مبارک را در تمام طول زندگی خود به کار ببندند و به سوی رستگاری ابدی رهسپار شوند.

عید فطر، عیدِ ملت ایران

عید فطر در ایران، علاوه بر جنبه‌های مذهبی، دارای ابعاد ملی و فرهنگی نیز می‌باشد. این عید بزرگ، فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و پاسداشت ارزش‌های والای ایثار و شهادت است.

مردم ایران در این روز مبارک، با حضور در راهپیمایی باشکوه عید فطر، وحدت و همدلی خود را به نمایش می‌گذارند و با ندای تکبیر و تهلیل، حمایت خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی را اعلام می‌کنند.

عید فطر، عیدِ ملت ایران، عیدِ وحدت و همدلی، عیدِ ایثار و شهادت، و در نهایت، عیدِ پیروزی نور بر ظلمت است. روزی که ملت ایران با عزت و سربلندی، به استقبال آن می‌روند و با دعا و نیایش، از خداوند منان سربلندی و شکوه روزافزون ایران اسلامی را طلب می‌کنند.