در یک فعالیت گروهی درباره کاربردهای چند ماده پرمصرف در زندگی روزانه تحقیق کنید

در یک فعالیت گروهی درباره کاربردهای چند ماده پرمصرف در زندگی روزانه تحقیق کنید از علوم تجربی کلاس هفتم را از سایت نکس دریافت کنید.

در یک فعالیت گروهی درباره کاربردهای چند ماده پرمصرف در زندگی روزانه تحقیق کنید.

سوخت‌های فسیلی: سوخت‌های فسیلی دارای انرژی گرمایی بالایی است. سوزاندن ۱ گرم سوخت فسیلی مقدار زیادی انرژی آزاد می‌کند. مقدار انرژی تولید شده توسط سوخت‌های فسیلی بیشتر از انرژی تولید شده توسط همان مقدار از منابع انرژی دیگر است. نفت برجسته‌ترین شکل سوخت‌های فسیلی است که در انواع وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مواد شوینده: هر جا صحبت از نظافت به میان بیاید، مواد شوینده کاربرد خواهند داشت؛ شستن ظروف با مایع ظرفشویی، شستن دست‌ها با مایع دستشویی، استحمام با شامپو و صابون، شستشوی لباس‌ها با پودر لباسشویی، تمیز کردن سطوح مختلف با مواد پاک کننده و سفید کننده.

نوشت افزار: نوشتن یکی از ارزشمندترین فعالیت‌های بشر از گذشته تا به امروز بوده است و کاغذ پرمصرف‌ترین ماده در زندگی دانش آموزان و معلمان است. یک دانش آموز هر روز باید تمرینات را در دفتر خود یادداشت کند و معلم‌ها نمرات را درون یک لیست کاغذی درج می‌کنند، حتی کارنامه پایان ترم نیز کاغذی است. خودکار و مداد نیز همیشه و همه جا به کار می‌آیند. نه تنها در زندگی روزمره دانش‌آموزان بلکه کارکنان دولت مانند کارمندان بانک نیز باید از نوشت افزار مناسب استفاده کنند.