چرا شیطان را خناس می گویند

چرا شیطان را خناس می گویند را از سایت نکس دریافت کنید.

شیطان را به چند دلیل خناس می گویند:

1. وسوسه پنهان:

خناس از مصدر «خنس» به معنی پنهان شدن و عقب نشینی کردن است. شیطان به طور پنهان انسان را وسوسه می کند و به گناه می‌کشاند. او در تاریکی و خفا عمل می کند و سعی می‌کند تا انسان متوجه حضور او نشود.

2. دور شدن از یاد خدا:

یکی دیگر از معانی خناس، دور شدن از یاد خدا است. زمانی که انسان به یاد خدا می افتد، شیطان از او دور می شود و پنهان می شود. زیرا از یاد خدا بیزار است و می داند که در این حالت نمی تواند انسان را وسوسه کند.

3. رفت و برگشت مداوم:

خناس به معنی رفت و برگشت مداوم نیز هست. شیطان دائماً در حال رفت و آمد بین انسان ها است و آنها را وسوسه می کند. او یک لحظه انسان را رها نمی کند و همیشه در تلاش است تا او را به گمراهی بکشاند.

4. ناپدید شدن در زمان عبادت:

در روایات آمده است که وقتی انسان مشغول عبادت می شود، شیطان ناپدید می شود و به اعماق زمین فرو می رود. به همین دلیل است که در هنگام عبادت، تمرکز و توجه انسان بیشتر می شود.

5. نام یکی از شیاطین:

در برخی از روایات، خناس به عنوان نام یکی از شیاطین وسوسه گر نیز آمده است. این شیطان به طور خاص وظیفه دارد تا انسان ها را به گناه و معصیت بکشاند.

در مجموع، می توان گفت که صفت خناس به طور کامل و جامع، ماهیت و عملکرد شیطان را بیان می کند. شیطانی که در تاریکی و خفا عمل می کند، انسان را به طور پنهان وسوسه می کند، و از یاد خدا دور می کند.