چه کارهایی میتوان انجام داد تا خانواده ای مهربان داشته باشیم کلاس دوم

چه کارهایی میتوان انجام داد تا خانواده ای مهربان داشته باشیم کلاس دوم را از سایت نکس دریافت کنید.

۱-داشتن خانواده ای شاد با شرکت در لحظات سالم خانوادگی

از فرصت ها برای با هم بودن و دور هم جمع کردن خانواده استفاده کنید. مثلا ده دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید و با فرزندانتان صبحانه بخورید یا برای ناهار یا شام دور هم جمع شوید.

۲-ایجاد خانواده ای شاد با انجام کارهای خانه با مشارکت فرزندان

برخی از کارهای خانه برای کودکان جالب و جذاب هستند، مانند شستن ماشین یا تهیه غذا و شیرینی با بزرگترها.

۳-داشتن خانواده ای شاد با اولویت اول قرار دادن رابطه والدین

نمونه واقعی عشق به فرزندانتان باشید. بعضی از خانواده ها بچه ها را در اولویت قرار می دهند و این اشتباه است زیرا بچه ها در نهایت بزرگ می شوند و خانه را ترک می کنند

گاهی اوقات با محبت های نامناسب و بیش از حد به فرزندان خود فشار زیادی به آنها وارد می کنید و شاهد نتایج معکوس خواهید بود که در این صورت ممکن است مشکلاتی برای خانواده نیز پیش بیاید.

۴-با گذراندن اوقات فراغت در کنار هم خانواده ای شاد داشته باشید

از برنامه هایی استفاده کنید که تمام خانواده می توانند از آنها لذت ببرند. برنامه های تلویزیونی یا ویدیوهایی را با هم تماشا کنید که همه از آنها لذت می برید. با هم پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید. بازی هایی مانند فوتبال و دویدن نیز برای اقامت در کنار کودکان مناسب هستند.

۵-خانواده شاد با برنامه ریزی مشترک همه اعضای خانواده برای جشن ها و مهمانی ها

فرزندان خود را در برنامه ریزی هایی مانند جشن تولد، رویدادهای اجتماعی و برنامه های هفتگی و مهمانی های خانوادگی مشارکت دهید. آنها عاشق برنامه ریزی و نوشتن لیست هستند. در این شرایط، کودکان تمایل به اشتراک گذاری در زندگی دارند و احساس ارزشمندی می کنند.

۶-با صحبت در مورد اتفاقات روزانه با یکدیگر خانواده ای شاد داشته باشید

وقتی بچه‌هایتان به خانه می‌رسند، از آنها بپرسید که مدرسه چطور بوده و چه اتفاقی برایشان افتاده است و برایشان داستانی تعریف کنید. حتی اگر داستان شما کوچک است، چیزی برای گفتن با فرزندان خود داشته باشید.