انشا در مورد عید فطر کلاس پنجم

انشا در مورد عید فطر کلاس پنجم را از سایت نکس دریافت کنید.

انشا در مورد عید فطر

عنوان: عید فطر، جشن بندگی و شادمانی

ماه رمضان، ماه عبادت و بندگی، به پایان رسید و عطر دل‌انگیز عید فطر در فضای خانه‌ها و کوچه‌ها پیچیده است. مسلمانان در سراسر جهان، پس از یک ماه روزه‌داری و شب‌های پرفیض، شادمان و شکرگزار، آماده استقبال از این عید بزرگ هستند.

عید فطر، روزی است که مسلمانان بعد از یک ماه تلاش و مبارزه با نفس، به فطرت پاک خود باز می‌گردند و پاداش الهی را دریافت می‌کنند. روزی سرشار از شادی و شور و شعف، که عطر خوش زلفه و دعا در آن فضا را پر می‌کند.

در این روز، مسلمانان با پوشیدن لباس‌های نو و تمیز، به نماز عید فطر می‌روند و با خضوع و خشوع، به درگاه خداوند منان شکرگزاری می‌کنند. پس از نماز، دید و بازدید از بزرگان و اقوام، صله رحم و عیدی دادن به کودکان از جمله آداب و رسوم این عید بزرگ است.

عید فطر، فرصتی برای نو شدن و دگرگونی است. فرصتی برای بخشش و مهربانی، و فرصتی برای تجدید میثاق با خدا و تعهد به اطاعت از اوامر الهی.

عید فطر، فقط یک روز تعطیل و شادمانی نیست، بلکه درس‌ها و عبرت‌های زیادی برای ما دارد. در این ماه، ما یاد می‌گیریم که چگونه بر نفس خود غلبه کنیم، چگونه صبر و شکیبایی داشته باشیم، چگونه به نیازمندان کمک کنیم و چگونه با دیگران مهربان و صمیمی باشیم.

عید فطر، یادآور این نکته است که زندگی فقط در خوردن و آشامیدن و خوشی‌های زودگذر خلاصه نمی‌شود، بلکه هدف اصلی زندگی، رسیدن به کمال و سعادت ابدی است.

عید فطر، عید بندگی و شادمانی است. عیدی که به ما یاد می‌دهد چگونه زندگی کنیم و چگونه به سعادت ابدی دست پیدا کنیم. امیدواریم که همه ما از این عید بزرگ، درس‌های لازم را بگیریم و در تمام طول زندگی، به آن‌ها عمل کنیم.