در ساعت سازی و طلافروشی ها از عدسی استفاده میکنند در این باره اطلاعات جمع آوری کنید

پاسخ در ساعت سازی و طلافروشی ها از عدسی استفاده میکنند در این باره اطلاعات جمع آوری کنید را از سایت نکس دریافت کنید.

جمع آوری اطلاعات در ساعت سازی و طلافروشی ها از عدسی استفاده میکنند.

پاسخ: در ساعت سازی ها برای تعمیر ساعت، باید اجزای آن به طور کامل مشاهده کنند تا بتوانند آن را به دقت بررسی کرده و تعمیر نمایند. آن ها برای دیدن اجزای ریز نیاز به عدسی دارند تا آن ها را بزرگ تر از اندازه ی واقعی شان ببینند. همچنین طلافروش ها برای دیدن اعداد ریزی که روی طلا حک می شود نیاز به عدسی دارند.

در طلا فروشی ها با استفاده از عدسی این اعداد را که با چشم به راحتی نمی توان دید بزرگ تر از اندازه ی واقعی شان می بینند و تقلبی بودن یا نبودن طلا را به سادگی تشخیص می دهند. طلا فروش‌ها برای بهتر انجام دادن کارشان باید از عدسی برای بزرگنمایی استفاده کنند تا بتوانند طرحی زیبا را خلق کنند، زیرا آنان نیز همانند ساعت سازها، با قطعات و طرح‌های ریز و ظریفی بر روی طلا روبرو هستند. همچنین در طلا فروشی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن طلا و تشخیص عیار طلا و… کاربرد

عدسی‌ها همانند آینه‌ها دارای تصاویر حقیقی و مجازی هستند. این تصاویر از پرتو‌های همگرا شونده و واگرا شونده بازتابی ایجاد می‌شوند. بر خلاف آینه‌ها در عدسی‌ها عبور نور نیز مطرح است و تصاویر ممکن است در پشت و جلوی عدسی شکل گیرد. عدسی‌هایی که ضخامت قسمت‌های کناریش بزرگتر باشد پرتو‌های موازی را همگرا می‌کند و عدسی محدب نام دارد، که دارای فاصله کانونی مثبت است و بر خلاف آینه‌ها دارای دو کانون در فضا‌های جلو و پشت عدسی هستند.

عدسی‌هایی که ضخامت قسمت محوری آن‌ها کمتر از ضخامت قسمت کناری باشد، پرتو‌های موازی را از هم باز می‌کنند و دارای فاصله کانونی منفی هستند و عدسی مقعر نام دارند، که این‌ها نیز دارای دو کانون در فضای جسم و تصویر هستند.