برای مراقبت از سیاره زمین چه کارهایی باید انجام دهیم کلاس چهارم

برای مراقبت از سیاره زمین چه کارهایی باید انجام دهیم کلاس چهارم را از سایت نکس دریافت کنید.

برای مراقبت از سیاره‌ی زمین ما، کارهای ساده و کوچیکی هست که می‌تونیم انجام بدیم و به زمین کمک کنیم تا سالم و شاد بمونه. بیا با هم چند تا از این کارها رو بررسی کنیم:

قلمو قطره‌ای آب رو هدر نده: وقتی دست‌هاتو می‌شوری یا دندون‌هاتو مسواک می‌زنی، یادت نره آب رو ببندی وقتی داری استفاده نمی‌کنی. اینطوری می‌تونیم خیلی آب صرفه‌جویی کنیم.

بازیافت رو یاد بگیر و انجام بده: وقتی کاغذ، پلاستیک، شیشه یا فلز داری، به جای انداختنشون توی سطل زباله، می‌تونیم اون‌ها رو بازیافت کنیم. این کار کمک می‌کنه کمتر چیزی به زباله‌های زمین اضافه بشه.

از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کن: وقتی میری خرید، به جای استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، می‌تونی کیسه‌های پارچه‌ای ببری که هم می‌تونی بارها و بارها ازشون استفاده کنی.

کمتر ماشین استفاده کن و بیشتر پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کن: این کار نه تنها برای سلامتی تو خوبه بلکه کمک می‌کنه هوای تمیزتری داشته باشیم چون کمتر دود و گازهای آلاینده تولید می‌شه.

درخت بکار و به گیاهان مراقبت کن: درخت‌ها و گیاهان به پاک کردن هوا کمک می‌کنن و خانه‌ی پرندگان و حیوانات دیگه هستن. اگر می‌تونی، در حیاط خونه یا یک گلدون توی اتاقت گیاه بکار.

از وسایل الکترونیکی کمتر استفاده کن و وقتی لازم نیست خاموششون کن: مثلاً اگر تلویزیون یا کامپیوترت رو داری استفاده نمی‌کنی، خاموششون کن تا برق کمتری مصرف بشه.

به دیگران هم یاد بده چطور از زمین مراقبت کنن: وقتی تو کارهای خوبی انجام میدی، دوستان و خانواده‌ت هم می‌تونن از تو یاد بگیرن و کمک کنن زمین ما سالم‌تر بمونه.

هر کدوم از این کارها، هرچند کوچیک، می‌تونه تاثیر بزرگی داشته باشه اگر همه‌ی ما با هم انجامشون بدیم. پس بیایم با هم کار کنیم و به زمینمون کمک کنیم.