بازآفرینی ضرب المثل فضول را بردند جهنم گفت هیزمش تره

بازآفرینی ضرب المثل فضول را بردند جهنم گفت هیزمش تره را از سایت نکس دریافت کنید.

بازآفرینی ضرب المثل «فضول را بردند جهنم گفت هیزمش تره»:

در اینجا چند نمونه از بازآفرینی‌های خلاقانه‌ی ضرب المثل «فضول را بردند جهنم گفت هیزمش تره» ارائه می‌شود:

1. داستان طنز:

یک مرد فضول به نام «چنگیز» همیشه در کار دیگران سرک می‌کشید و از این کار لذت می‌برد.

روزی، فرشته‌های مرگ به سراغ چنگیز آمدند تا او را به جهنم ببرند. چنگیز که از رفتن به جهنم وحشت داشت، التماس می‌کرد که به او فرصتی دوباره داده شود.

فرشته‌ها قبول کردند و به او گفتند: «یک شرط دارد. اگر بتوانی تا فردا صبح یک کار خیر انجام دهی، تو را به زمین باز می‌گردانیم.»

چنگیز با خوشحالی قبول کرد و تمام شب را به دنبال راهی برای انجام کار خیر گشت.

بالاخره صبح که شد، چنگیز به جهنم بازگشت و به فرشته‌ها گفت: «من تمام شب را در جهنم گشتم و به دنبال هیزم برای سوزاندن گناهکاران بودم، اما هیزم‌ها همگی خیس بودند!»

فرشته‌ها که از فضولی چنگیز حتی در جهنم هم تعجب کرده بودند، او را به داخل جهنم فرستادند و گفتند: «تو واقعاً فضول‌ترین آدمی هستی که تا به حال دیده‌ایم!»

2. شعر طنز:

فضولی در جهنم شد حیران،

پرسید از شیطان: «اینجا هیزمش چرا تره؟!»

شیطان خندید و گفت: "ای فضول بی‌خبر،

اینجا جهنم است، نه هیزم‌شکنی در شهر!"

3. نقاشی یا کاریکاتور:

در این نوع بازآفرینی، می‌توان تصویری از یک فرد فضول را در حال سرک کشیدن به داخل جهنم کشید. در حالی که شعله‌های آتش جهنم او را احاطه کرده‌اند، او با تعجب به هیزم‌های خیس نگاه می‌کند و می‌گوید: «هیزمش تره!»

4. نمایش‌نامه:

این بازآفرینی می‌تواند به صورت یک نمایش‌نامه کوتاه طنز نوشته شود. در این نمایش‌نامه، شخصیت‌های اصلی فرشته‌های مرگ، یک فرد فضول و شیطان هستند.

در طول نمایش‌نامه، فضول با کنجکاوی و فضولی سوالات مختلفی از شیطان و فرشته‌های مرگ می‌پرسد، حتی زمانی که در حال عذاب کشیدن در جهنم است.