آیا جنگ جهانی سوم رخ می دهد نی نی سایت

آیا جنگ جهانی سوم رخ می دهد نی نی سایت را از سایت نکس دریافت کنید.

با وجود آنکه عدم‌قطعیت‌ها فراوان و صحنه کنونیِ میدان جنگ غزه پرابهام و پیچیده است، به نظر می‌آید رویدادهای لازم برای وقوع جنگ جهانی سوم کافی اما پیشران‌های ضروری برای جنگ جهانی سوم ناکافی‌اند.

نگاهی به رویدادهای منتهی به دو جنگ جهانی اول و دوم نشان می‌دهد، شدت جنگ‌ها و کینه‌های انباشته طرفین مخاصمه در رویدادهای کنونی، اگر بیشتر از رویدادهای منتهی به جنگ جهانی اول و دوم نباشد، کمتر نیست. در جنگ جهانی اول، ترور ولیعهد اتریش باعث شد تا اتریش به صربستان اعلام جنگ کند. سپس روسیه در حمایت از صربستان و آلمان هم در حمایت از اتریش وارد منازعه شدند تا جنگ جهانی اول آغاز شود.

در جنگ دوم نیز نظامی‌گری ژاپن در قبال چین و حمله ایتالیا به اتیوپی، جهان را آماده جنگی دیگر کرده بود اما حمله آلمان به لهستان در سال 1939 و ورود فرانسه و انگلیس به جنگ در حمایت از لهستان، آتش جنگ دوم جهانی را روشن نمود. اکنون نیز رویدادها برای آغاز جنگ جهانی سوم کفایت می‌کنند:

اولأ اروپا در موضوع اوکراین، درگیر جنگ فرسایشی با روسیه شده است،

ثانیأ روسیه حیثیت جهانی خود را در معرض مخاطره می‌بیند و علاوه بر آنکه درگیر جنگ فرسایشی شده است، با تحریم‌های غربی نیز مواجه است،

ثالثأ در خاورمیانه، تعارض حماس با اسرائیل فعال شده است و جنگی سرنوشت‌ساز برای منطقه در پیش است،

رابعأ اسرائیل مستظهر به کمک‌های مالی و تسلیحاتی امریکا است و حماس نیز از سوی جبهه مقاومت پشتیبانی می‌شود و احتمال فراگیر شدن جنگ وجود دارد.

با این حال در نقطه مقابله پیشران‌های بازدارنده جنگ جهانی سوم فعال هستند و با وجود ابهامات و عدم‌قطعیت‌ها در فضای پیچیده کنونی، این امید را بوجود آورده‌اند که «رویدادهای جنگی کنونی گسترش نمی‌بایند و منجر به جنگ جهانی سوم نمی‌شوند.»

سید محمد حسینی