انشا در مورد عید سعید فطر

انشا در مورد عید سعید فطر را از سایت نکس دریافت کنید.

عید سعید فطر: طلوع خورشید شادمانی

عید فطر، نقطه عطفی در تقویم مسلمانان، روزی پُر از شادمانی و سرور است که پس از یک ماه عبادت و بندگی در ضیافت الهی رمضان فرا می‌رسد. گویی طلوع خورشید در این روز، نویدبخش رهایی از قیدوبند گناه و بازگشت به فطرت پاک انسانی است.

در این روز که عطر دل‌انگیز عید در فضا پیچیده و ندای تکبیر و تهلیل، گوش جان را نوازش می‌دهد، مسلمانان با دلی شاد و روحی صیقل‌یافته، به استقبال این عید بزرگ می‌روند.

عید فطر، عید بندگی و اطاعت

عید فطر، ثمره یک ماه مجاهدت و تلاش در راه قرب الهی است. روزی که مسلمانان با روزه‌داری، سحرخیزی، تلاوت قرآن و انجام اعمال عبادی، گامی در جهت تقرب به خداوند متعال برداشته و با تزکیه نفس و تهذیب اخلاق، خود را برای رستگاری ابدی آماده می‌کنند.

در این روز مبارک، مسلمانان با حضور در نماز عید فطر، وحدت و همدلی خود را به نمایش می‌گذارند و با دعا و نیایش، از خداوند منان طلب مغفرت و توفیق می‌کنند تا آموخته‌های ماه رمضان را در ادامه سال نیز در زندگی خود جاری و ساری نمایند.

عید فطر، عید صله رحم و دستگیری از نیازمندان

عید فطر، فرصتی مغتنم برای صله رحم و دیدار با اقوام و خویشاوندان است. در این روز، مسلمانان با فراموش کردن کدورت‌ها و کینه‌ها، با آغوش باز به استقبال یکدیگر می‌روند و با عیدی دادن به کودکان، شادی و نشاط را در دل‌ها زنده می‌کنند.

علاوه بر این، عید فطر، زمانی برای دستگیری از نیازمندان و ایتام نیز می‌باشد. مسلمانان در این روز با پرداخت زکات فطر، به یاری همنوعان خود می‌شتابند و با تقسیم شادی خود با دیگران، به معنای واقعی عید فطر جامه عمل می‌پوشانند.

عید فطر، عید امید و نوید

عید فطر، مژده‌دهنده طلوع خورشید امید در دل مسلمانان است. روزی که با درس‌ها و آموخته‌های ماه رمضان، امیدی دوباره برای زندگی در پرتو ایمان و تقوا در وجودشان زنده می‌شود.

در این روز مبارک، مسلمانان با عزم و اراده‌ای پولادین، پیمان می‌بندند که آموزه‌های رمضان را در تمام طول سال به کار ببندند و با دلی پاک و روحی صیقل‌یافته، گام در مسیر سعادت و رستگاری ابدی بردارند.

عید فطر، عیدِ بندگی، عیدِ اطاعت، عیدِ صله رحم، عیدِ دستگیری از نیازمندان، عیدِ امید و نوید، و در نهایت، عیدِ بازگشت به فطرت پاک انسانی است. روزی که مسلمانان با شادمانی و سرور، به استقبال آن می‌روند و با دعا و نیایش، از خداوند منان توفیق می‌طلبند تا آموخته‌های این ماه مبارک را در تمام طول زندگی خود به کار ببندند و به سوی رستگاری ابدی رهسپار شوند.