قرص پنتومید۴۰ برای چیه

قرص پنتومید۴۰ برای چیه را از سایت نکس دریافت کنید.

پنتومید ۴۰ یک مهارکننده پمپ پروتون (PPI) است که برای درمان انواع بیماری های مرتبط با اسید معده از جمله موارد زیر استفاده می شود:

بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD): این وضعیتی است که در آن اسید معده به مری برمی گردد و باعث سوزش سر دل و سایر علائم می شود.

Image of بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD)Opens in a new window

baharmri.com

بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD)

زخم های گوارشی (PUD): اینها زخم هایی هستند که در پوشش معده یا روده کوچک ایجاد می شوند.

Image of زخم های گوارشی (PUD)Opens in a new window

blog.faradars.org

زخم های گوارشی (PUD)

زخم های استرس زا: اینها زخم هایی هستند که در پوشش معده ایجاد می شوند. یا روده کوچک در افرادی که به شدت بیمار یا مجروح هستند.

سندرم زولینگر-الیسون: این بیماری نادر باعث می شود که تومورها در معده یا روده کوچک اسید زیادی تولید کنند.

ازوفاژیت ائوزینوفیلیک: این وضعیتی است که در آن نوعی گلبول سفید خون به نام ائوزینوفیل در مری ایجاد می شود و باعث التهاب می شود.

Image of ازوفاژیت ائوزینوفیلیکOpens in a new window

iranallergy.com

ازوفاژیت ائوزینوفیلیک

پنتومید ۴۰ نیز ممکن است همراه با سایر داروها برای درمان استفاده شود. عفونت هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori) که می تواند باعث زخم معده شود.

پنتومید ۴۰ با مسدود کردن پمپ های پروتونی که سلول های معده برای تولید اسید استفاده می کنند عمل می کند. این کار باعث کاهش مقدار اسید معده می شود که می تواند به بهبودی علائم و جلوگیری از عود علائم کمک کند.

پنتومید ۴۰ به صورت خوراکی به صورت قرص یا کپسول مصرف می شود. معمولاً یک بار در روز مصرف می شود. دوز و مدت زمان درمان به وضعیتی که درمان می شود و همچنین سایر داروهایی که مصرف می کنید بستگی دارد.

پنتومید ۴۰ معمولاً در صورت مصرف طبق دستورالعمل بی خطر است. با این حال، می تواند عوارض جانبی مانند موارد زیر را ایجاد کند:

اسهال

سردرد

حالت تهوع

درد معده

نفخ

یبوست

سرگیجه

خستگی

در صورت بروز عوارض جانبی جدی، مصرف پنتومید ۴۰ را متوقف کرده و با پزشک خود تماس بگیرید. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

واکنش آلرژیک، مانند کهیر، تورم صورت یا گلو یا مشکل در تنفس.

درد شدید معده یا کمر

مدفوع سیاه یا خونی

استفراغ خونی یا شبیه قهوه آسیاب شده

قبل از مصرف پنتومید ۴۰، اگر باردار هستید، شیر می‌دهید یا هر داروی دیگری مصرف می‌کنید، با پزشک خود صحبت کنید. همچنین باید در صورت داشتن هر گونه مشکل پزشکی، از جمله موارد زیر، به پزشک خود اطلاع دهید:

بیماری کبدی

بیماری کلیوی

پوکی استخوان

سطح پایین منیزیم

در صورت مصرف پنتومید ۴۰ بیش از حد، فوراً با پزشک یا مرکز کنترل سموم تماس بگیرید. علائم مصرف بیش از حد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سرگیجه

خواب آلودگی

سردرد

خشکی دهان

حالت تهوع

استفراغ

اسهال