متن دعای اللهم انی امسیت لک عبدا

متن دعای اللهم انی امسیت لک عبدا را از سایت نکس دریافت کنید.

متن دعا:

اللَّهُمَّ إِنِّي أَمْسَيْتُ لَكَ عَبْدًا دَاخِرًا لا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَ لا ضَرًّا وَ لا أَصْرِفُ عَنْهَا سُوءًا

أَشْهَدُ بِذَلِكَ عَلَى نَفْسِي وَ أَعْتَرِفُ لَكَ بِضَعْفِ قُوَّتِي وَ قِلَّةِ حِيلَتِي فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْجِزْ لِي مَا وَعَدْتَنِي وَ جَمِيعَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِنَ الْمَغْفِرَةِ فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ وَ أَتْمِمْ عَلَيَّ مَا آتَيْتَنِي فَإِنِّي عَبْدُكَ الْمِسْكِينُ الْمُسْتَكِينُ الضَّعِيفُ الْفَقِيرُ الْمَهِينُ

اللَّهُمَّ لا تَجْعَلْنِي نَاسِياً لِذِكْرِكَ فِيمَا أَوْلَيْتَنِي وَ لا غَافِلًا لِإِحْسَانِكَ فِيمَا أَعْطَيْتَنِي وَ لا آيِساً مِنْ إِجَابَتِكَ وَ إِنْ أَبْطَأَتْ عَنِّي فِي سَرَّاءَ كُنْتُ أَوْ ضَرَّاءَ أَوْ شِدَّةٍ أَوْ رَخَاءٍ أَوْ عَافِيَةٍ أَوْ بَلَاءٍ أَوْ بُؤْسٍ أَوْ نَعْمَاءَ إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعاءِ

ترجمه دعا:

خدایا، من شب را به عنوان بنده‌ای ذلیل در پیشگاه تو آغاز کردم، که نه سود و زیانی برای خود دارم و نه می‌توانم بدی را از خود دور کنم.

به این امر بر خود گواهی می‌دهم و به ناتوانی و چاره‌گری اندک خود اعتراف می‌کنم. پس بر محمد و آل محمد درود فرست و وعده‌ای که به من و همه مردان و زنان مؤمن در این شب از آمرزش داده‌ای، وفا کن. و آنچه را به من عطا کرده‌ای، کامل گردان، زیرا من بنده‌ی فقیر، زار، ناتوان، نیازمند و خوار تو هستم.

خدایا، مرا در آنچه به من عطا کرده‌ای، از یاد خودت غافل و از احسانت در آنچه به من داده‌ای، بی‌خبر مگردان و نومید از اجابت دعایم مگردان، هرچند اجابتت به تأخیر افتد، خواه در حال خوشی باشم یا ناخوشی، در سختی باشم یا آسودگی، در عافیت باشم یا گرفتاری، در نیاز باشم یا نعمت. به درستی که تو شنونده دعایی.

فضیلت دعا:

این دعا از جمله دعاهای مشهور و سفارش شده در مفاتیح الجنان است که خواندن آن در هر شب، به ویژه در شب‌های قدر، فضیلت بسیاری دارد. از جمله فضایل این دعا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آمرزش گناهان

اجابت دعا

برآورده شدن حاجات

حفظ از شرور و بلاها

نجات از عذاب آخرت

شرح دعا:

در این دعا، بنده به ضعف و ناتوانی خود در برابر خداوند اعتراف می‌کند و از او طلب یاری و کمک می‌کند. همچنین، از خداوند می‌خواهد که او را از یاد خود و شکر نعمت‌هایش غافل نگرداند و دعای او را اجابت کند.