انواع مواد مخدر و مضرات آن

انواع مواد مخدر و مضرات آن را از سایت نکس دریافت کنید.

«مواد مخدر موادی هستند که می توانند بر ذهن و بدن شما تأثیر بگذارند. آنها می توانند به صورت قانونی مانند الکل و تنباکو یا غیرقانونی مانند ماری جوانا، کوکائین و هروئین، تریاک باشند.»

انواع مختلفی از مواد مخدر وجود دارد. و هر کدام می توانند اثرات متفاوتی بر بدن شما داشته باشند.

برخی از رایج ترین انواع مواد مخدر عبارتند از:

محرک ها مانند کوکائین، مت آمفتامین و تریاک به شما احساس انرژی و هوشیاری بیشتری می دهند. آنها همچنین می توانند باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون شوند.

داروهای افسردار مانند الکل، بنزودیازپین ها و باربیتورات ها به شما آرامش می بخشند و شما را خواب آلود می کنند. آنها همچنین می توانند باعث کند شدن تنفس و ضربان قلب شوند.

توهم زاها مانند LSD، psilocybin و PCP باعث ایجاد توهم یا دیدن، شنیدن یا احساس چیزهایی می شوند که در آنجا وجود ندارند. آنها همچنین می توانند باعث اضطراب، پارانویا و روان پریشی شوند.

مواد مخدر مانند ماری جوانا، هروئین و مورفین درد را تسکین می دهند. آنها همچنین می توانند باعث خواب آلودگی، حالت تهوع و یبوست شوند.

مصرف مواد مخدر می تواند خطرات زیادی برای سلامتی داشته باشد. این خطرات می تواند شامل موارد زیر باشد:

اعتیاد: اعتیاد یک بیماری مزمن و عود کننده مغزی است که با جستجوی و مصرف اجباری مواد مخدر علیرغم عواقب مضر مشخص می شود.

مصرف بیش از حد: مصرف بیش از حد زمانی اتفاق می افتد که فردی آنقدر داروی خاصی مصرف کند که منجر به مرگ شود.

جراحت: مصرف مواد مخدر می تواند خطر تصادفات، جراحات و مرگ را افزایش دهد.

مشکلات سلامت روان: مصرف مواد مخدر می تواند خطر ابتلا به مشکلات سلامت روان مانند افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی را افزایش دهد.

مشکلات سلامتی جسمی: مصرف مواد مخدر می تواند خطر ابتلا به مشکلات سلامتی جسمی مانند بیماری کبد، بیماری قلبی و سرطان را افزایش دهد.

اگر در مورد مصرف مواد مخدر نگرانی دارید، لطفاً برای کمک تماس بگیرید. منابع زیادی برای کمک به افراد برای غلبه بر اعتیاد در دسترس است.