پماد آداپالن برای جای جوش نی نی سایت

پماد آداپالن برای جای جوش نی نی سایت را از سایت نکس دریافت کنید.

مصرف آداپالن برای جوش و آکنه

آداپالن یا دیفرین یک داروی رتینوئید موضعی برای درمان آکنه‌های خفیف تا متوسط می‌باشد که به صورت کرم و ژل در دسترس است. این دارو به سه نحوه عمده عمل می‌کند: با باز کردن منافذ کومدون، کاهش التهاب و قرمزی پوست، و تنظیم سلول‌های پوستی.

آداپالن موثر در درمان انواع مختلف آکنه است، بدون نیاز به نسخه و قیمت نسبتاً ارزانی دارد و عوارض جانبی کمتری نسبت به دیگر درمان‌ها دارد، اما ممکن است در ابتدا باعث خشکی، قرمزی و سوزش پوست شود.

برای استفاده از آداپالن، پوست را به آرامی بشویید و خشک کنید، سپس یک لایه نازک از دارو را یک بار در روز، معمولاً قبل از خواب، روی ناحیه آسیب دیده بمالید و در طول روز از ضد آفتاب استفاده کنید.

اگر مشکلاتی مانند خشکی یا تحریک پوست را تجربه می‌کنید، می‌توانید دفعات استفاده را کاهش دهید یا از مرطوب کننده استفاده کنید و در صورت مشاهده هرگونه عوارض جانبی جدی، مصرف دارو را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

آداپالن را نباید استفاده کرد اگر حساسیت به آن وجود داشته باشد، در دوران بارداری یا شیردهی، و در صورت وجود بیماری‌های التهابی پوست مانند اگزما. همچنین باید از استفاده همزمان با دیگر داروهای ضد آکنه موضعی خودداری کرد.