مقدار مصرف شربت ایبوپروفن نی نی سایت

مقدار مصرف شربت ایبوپروفن نی نی سایت را از سایت نکس دریافت کنید.

مقدار مصرف شربت ایبوپروفن در گروه های سنی مختلف

دوز شربت ایبوپروفن برای افراد زیر 6 ماه، تنها با تجویز و نظارت پزشک مصرف می‌شود. دوز معمول آن به ازای وزن بدن 5 میلی‌گرم هر 6 تا 8 ساعت است و حداکثر دوز روزانه آن 40 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن می‌باشد.

کودکان 6 ماه تا 2 سال می‌توانند هر 6 تا 8 ساعت 10 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن مصرف کنند و حداکثر دوز روزانه آن‌ها نیز 40 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است.

کودکان 2 تا 12 سال می‌توانند هر 6 تا 8 ساعت 15 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن مصرف کنند و حداکثر دوز روزانه آن‌ها نیز 60 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است.

بزرگسالان و نوجوانان 12 سال و بالاتر می‌توانند هر 4 تا 6 ساعت 200 تا 400 میلی‌گرم مصرف کنند و حداکثر دوز روزانه آن‌ها 3200 میلی‌گرم است.

قبل از استفاده از ایبوپروفن، بروشور داخل جعبه را مطالعه کرده و از پیمانه مدرج برای اندازه‌گیری دقیق دوز استفاده کنید. همچنین، از مصرف دوزهای بیش از حد توصیه شده خودداری کنید و در صورت عدم بهبود علائم، مشورت با پزشک را جستجو کنید. همچنین در صورت وجود مشکلات گوارشی، مصرف ایبوپروفن را متوقف کنید و پیش از مصرف با داروساز یا پزشک خود مشورت کنید.