قرص ژلوکاف ۱۵ میلی گرم برای چیست

قرص ژلوکاف ۱۵ میلی گرم برای چیست را از سایت نکس دریافت کنید.

قرص ژلوکاف 15 میلی گرم برای درمان کمبود ویتامین D استفاده می‌شود که یک ویتامین محلول در چربی است و برای سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها، عضلات و سیستم ایمنی بدن ضروری است. این قرص برای درمان کمبود ویتامین D در افراد مبتلا به پوکی استخوان، نرمی استخوان، راشیتیسم و سایر بیماری‌های مرتبط با کمبود ویتامین D استفاده می‌شود.

همچنین، می‌تواند برای پیشگیری از کمبود ویتامین D در افرادی که در معرض خطر کمبود این ویتامین هستند مانند افراد مسن، افراد دارای پوست تیره و افراد مبتلا به برخی بیماری‌های خاص مورد استفاده قرار گیرد.

مصرف قرص ژلوکاف 15 میلی گرم در صورت حساسیت به ویتامین D یا هر یک از مواد تشکیل دهنده آن و همچنین در صورت وجود سطح بالای کلسیم در خون یا بیماری‌های خاصی مانند بیماری‌های کلیوی و کبدی توصیه نمی‌شود. عوارض جانبی ممکن از مصرف این قرص شامل عوارض گوارشی مانند حالت تهوع، استفراغ و اسهال و عوارض خونی مانند افزایش سطح کلسیم در خون و افزایش سطح آنزیم‌های کبدی می‌باشد.

پیش از مصرف این قرص، احتیاط‌هایی مانند مشاوره با پزشک، مصرف طبق دستور پزشک، اجتناب از مصرف بیش از حد و دوری از دسترس کودکان باید رعایت شود. همچنین، در دوران بارداری و شیردهی نیز قبل از مصرف این قرص با پزشک مشورت لازم است.