درون یک فضا پیما را که روی کره ماه فرود آمده تصور کنید و تصویر ذهنی خود را بنویسید

جواب سوال درون یک فضا پیما را که روی کره ماه فرود آمده تصور کنید و تصویر ذهنی خود را بنویسید در صفحه 58 نگارش کلاس نهم متوسطه را از سایت نکس دریافت کنید.

تکلیف صفحه 58 نگارش کلاس نهم متوسطه

درون یک فضاپیما را که روی کره ماه فرود آمده تصور کنید و تصویر ذهنی خود را بنویسید.

تکلیف صفحه 58 نگارش کلاس نهم متوسطه

صدای آژیر ممتد فضاپیما خبر از فرود روی فضاپیمای ما در سطح ماه را می‌دهد؛ این یک لحظه‌ی عادی نیست، هدفی که سال‌هاست برای رسیدن به آن تلاش کردیم، شبانه روز روی این پروژه کار کرده‌ایم و بارها و بارها شکست خوردیم تا بالاخره توانستیم. صدای کاپیتان اجازه نمی‌دهد تا بیش از این به فرایند رسیدن به این مرحله فکر کنم؛ می‌گوید حدود ۳۰ دقیقه دیگر می‌توانیم از کابین خارج بشویم. باورم نمی‌شود که سی دقیقه دیگر می‌توانم قدم بر روی ماه بگذارم و رویای دیرینه‌ی خودم را از نزدیک لمس کنم.

رویایی که به جرئت می‌گویم هر شب خواب آن را می‌دیدم. صدای کاپیتان که می‌گفت کمربند‌ها را باز کنیم در گوشم پیچید. قفل کمربند را باز کردم و هم‌زمان با آن صدای باز شدن در فضاپیما به گوشم خورد، انگار که در بهشت را به رویم باز کرده باشند. پیاده شدم و آهسته پایم را روی سطح ماه گذاشتم؛ بخواهم حالم را توصیف کنم تقریباً توصیف‌ناپذیر است، اما در مورد سطح ماه بخواهم توضیح بدهم باید بگویم که سطحی سفت و ناهموار داشت.

به دلیل لباس مخصوصی که به تن داشتیم نمی‌توانم دقیق بگویم که جو و اتمسفر فضایش چگونه بود، نور هم که مشخص است چیزی مابین فضای گرگ و میش زمین. درحال رصد اطرافم بودم که صدای کاپیتان توجهم را جلب کرد. می‌گفت باید به سمت ایستگاه فضایی کشورمان برویم؛ یعنی ایران. باید به دوستانمان در ایستگاه زمینی خبر بدهیم که بالآخره و بعد از سال‌ها تلاش موفق شده‌ایم در سطح ماه فرود بیاییم. چشم از اطرافم برداشتم همراه تیم به طرف ایستگاه راه افتادم.