تزریق آمپول روزه را باطل میکند

تزریق آمپول روزه را باطل میکند را از سایت نکس دریافت کنید.

رهبر معظم انقلاب: * احتیاط واجب آن است که روزه‌دار از استعمال آمپول‌های مقوّی یا مغذّی، یا آمپول‌هایی که به رگ تزریق می‌شود و نیز انواع سِرُم‌ها خودداری کند، ولی تزریق آمپول در عضله یا برای بی‌حس کردن و نیز دارو گذاشتن در زخمها و جراحتها اشکال ندارد. * احتیاط واجب آن است که روزه‌دار از مواد مخدری که از راه بینی یا زیر زبان جذب می‌شود خودداری کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی: پرسش: حکم تزریق آمپول و سرم در حین روزه‌داری چیست؟ پاسخ: تمام انواع آمپول‌های دارویی یا تقویتی یا بی‌حسّی که به‌صورت عضلانی تزریق می‌شوند و همچنین تزریق عضلانی واکسن برای افراد روزه‌دار اشکالی ندارد؛ ولی تزریق آمپول‌ها و سرم‌های وریدی (که در رگ تزریق می‌شوند) جایز نیست.

آیت‌الله سیستانی: پرسش: آیا سرم و یا آمپول خوراکی که از رگ تزریق می‌شود روزه را باطل می‌کند، اعم از این‌که مریض ناچار باشد و یا نباشد؟ پاسخ: در هر دو صورت روزه را باطل نمی‌کند. پرسش: من آسم دارم؛ آیا استفاده از اسپری برای تنگی نفس روزه را باطل می‌کند، و من نمی‌دانم دارو داخل ریه می‌رود یا داخل مری؟ پاسخ: اگر دارو را فقط وارد ریه کند روزه را باطل نمی‌‏کند و اگر شک دارید که به مجرای تنفسی می‌رود یا به مری، استفاده اشکال ندارد و روزه را باطل نمی‌کند.