واکی تاکی چیست

واکی تاکی چیست را از سایت نکس دریافت کنید.

واکی تاکی یک وسیله قابل‌حمل است که امواج رادیویی را دوطرفه مخابره می‌کند. و در زمان‌های قبل نوع واکی تاکی‌ها بسیار بزرگ‌تر و حجیم‌تر از امروزی‌ها بوده،که برای حمل آن از کوله‌پشتی کمک می‌گرفتند.

دستگاه‌های واکی تاکی با باتری تغذیه می‌شوند، برای ارسال و دریافت پیام‌ها ساخته شده و برای کار با فرکانس‌های رادیویی خاص استفاده می‌شوند. امواج رادیویی بخشی از طیف الکترومغناطیسی هستند و با سرعت نور یا 186000 مایل در ثانیه منتقل می‌شوند. هنگامی که کاربر صحبت نمی‌کند، دستگاه واکی تاکی همان‌طور که در حالت دریافت است، ایستا منتشر می‌کند، و صدای خش‌خش ، مانند صدای رادیویی که در ایستگاه تنظیم نشده است می‌شنوید.

وقتی می‌خواهید صحبت کنید باید یک دکمه را فشار دهید و برای شنیدن پاسخ دکمه را رها کنید. به شرطی که همه طرفین باند فرکانس یا کانال یکسانی را به اشتراک بگذارند، بسته به زمین می‌توان در چندین مایل ارتباط برقرار کرد. هیچ محدودیتی برای تعداد کاربران واکی تاکی وجود ندارد. که می‌توانند هم‌زمان با هم ارتباط برقرار کنند، اما چون همه از یک باند فرکانسی مشترک استفاده می‌کنند، تنها یک نفر می‌تواند در هر زمان صحبت کند.