کشور های جهان به ترتیب وسعت و مساحت

کشور های جهان به ترتیب وسعت و مساحت را از سایت نکس دریافت کنید.

بزرگترین کشورهای جهان به ترتیب عبارتند از:

۱. «روسیه» نه تنها بزرگترین کشور جهان است بلکه بزرگترین کشور اروپا هم هست. روسیه یک کشور بین قاره‌ای است که بخشی از آن در قاره اروپا و بخش دیگر آن در قاره آسیا قرار دارد. به عبارت دیگر روسیه قسمت شمالی آسیا و قسمت غربی اروپا را تشکیل می‌دهد. مساحت روسیه 17 میلیون و 98 هزار و 246 کیلومترمربع است و جمعیتی در حدود 146 میلیون نفر دارد.

۲. «کانادا» در لیست بزرگترین کشورهای جهان در جایگاه دوم قرار دارد. کشور کانادا دارای 10 استان و 3 قلمرو است و از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و قطب شمال را شامل می‌شود. مساحت کانادا 9 میلیون و 984 هزار و 670 کیلومترمربع است. جمعیت کانادا در حدود 39 میلیون نفر است و یکی از کشورهای پیشرفته و صنعتی است که شهروندان آن از رفاه اجتماعی خوبی برخوردار هستند.

۳. «چین» سومین کشور پهناور جهان است و 9 میلیون و 596 هزار و 961 کیلومتر مربع مساحت دارد. همانطور که گفتیم کشور چین با جمعیتی در حدود 1.45 میلیارد نفر پرجمعیت‌ترین کشور دنیا است. چین در غرب آسیا واقع شده و یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان را در کنار کشور آمریکا دارد. همچنین چین در عرصه بین‌المللی بسیار مطرح است و دارای قدرت زیادی است.

۴. چهارمین کشور در لیست بزرگترین کشورها در جهان، کشور «آمریکا» است. مساحت آمریکا 9 میلیون و 525 هزار و 67 کیلومترمربع است و در قاره آمریکای شمالی و در همسایگی کانادا و مکزیک قرار گرفته است. آمریکا از 50 ایالت، 9 جزیره، 5 قلمرو غیر رسمی و 326 قطعه زمین متعلق به سرخپوستان بومی تشکیل شده است. ایالات متحده آمریکا بزرگترین و قوی‌ترین اقتصاد دنیا را دارد و افراد زیادی آرزوی مهاجرت به آمریکا را دارند.

۵. «برزیل» در لیست بزرگترین کشورهای جهان رتبه پنجم را دارد. مساحت برزیل 8 میلیون و 515 هزار و 767 کیلومترمربع و جمعیت آن حدود 216 میلیون نفر است. برزیل علاوه بر این، بزرگترین کشور در آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی هم هست. برزیل دارای آب و هوای گرم و استوایی است و جنگل‌های وسیعی دارد و با داشتن نیروی کار قوی به خصوص در زمینه زراعت و کشاورزی یکی از قدرتمندترین اقصادهای آمریکای جنوبی است.

۶. ششمین کشور بزرگ دنیا «استرالیا» است و بخش بزرگی از قاره استرالیا و اقیانوسیه را تشکیل می‌دهد. استرالیا مساحتی برابر با 7 میلیون و 692 هزار و 24 کیلومتر دارد و شامل جزیره تاسمانی (Tasmania) و چند جزیره کوچک دیگر است. استرالیا در نیمکره جنوبی زمین قرار داشته و طبیعت و زیست‌بوم منحصر به فردی دارد. استرالیا یک کشور انگلیسی زبان و از مقصدهای مهاجرتی محبوب به خصوص برای دانشجویان است.

۷. «هند» یک کشور آسیایی و هفتمین کشور بزرگ جهان است و مساحتی برابر با 3 میلیون و 287 هزار و 263 کیلومترمربع دارد. هند با جمعیت 1.41 میلیارد نفر دومین کشور پرجمعیت جهان بعد از چین است. هند دارای چندین فرهنگ، دین و قوم و نژادهای گوناگون است و آب و هوای آن از گرم و مرطوب در جنوب تا معتدل در شمال، در مناطق مختلف متفاوت است.

۸. «آرژانتین» در لیست پهناورترین کشورهای دنیا رتبه هشتم را دارد و مساحت آن 2 میلیون و 780 هزار و 400 کیلومترمربع است. آرژانتین 46 میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوبی‌ترین قسمت قاره آمریکای جنوبی قرار گرفته است.

۹. نهمین کشور در لیست بزرگترین کشورهای دنیا «قزاقستان» است. قزاقستان با مساحت 2 میلیون و 724 هزار و 900 کیلومترمربع و جمعیت 19 میلیون نفر، یک کشور بین قاره‌ای است. بخش زیادی از قزاقستان در مرکز آسیا و بخش دیگری از آن در غرب اروپا قرار گرفته است. زبان رسمی مردم قزاقستان، روسی و قزاقی است. همچنین قزاقستان بزرگترین کشور محصور در خشکی است که با هیچ آب آزادی مرز مشترک ندارد.

۱۰. کشور «الجزیره» دهمین کشور وسیع دنیا است و مساحت آن 2 میلیون و 381 هزار و 741 کیلومترمربع است. الجزیره در آفریقای شمالی قرار دارد و جمعیت آن حدود 46 میلیون نفر است.