ساعت مدارس در ماه رمضان

ساعت مدارس در ماه رمضان را از سایت نکس دریافت کنید.

در ماه رمضان، ساعات کاری مدارس و ادارات دولتی با توجه به مصوبات جدید و با هدف کنترل مصرف انرژی، ترافیک و توجه به اقلیم‌های مختلف و شرایط بیولوژیک دانش‌آموزان، تنظیم شده‌اند.

برای مقاطع پیش دبستانی و دبستانی، ساعت شروع فعالیت ۸ صبح در نظر گرفته شده است. این تصمیم با توجه به توصیه‌های وزرای بهداشت و آموزش و پرورش و تاکید بر ساعت بیولوژیک دانش‌آموزان اتخاذ شده است. دانش‌آموزان مقاطع متوسطه نیز حدود ساعت ۷:۳۰ صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند. همچنین، ساعت کاری کارمندان ادارات سراسر کشور از ساعت ۷ صبح تعیین شده است، که این برنامه با توجه به توزیع ترافیکی مطلوب و تجربیات گذشته انتخاب شده است.

علاوه بر این، در بندی از بخشنامه، برای حمایت از والدین شاغل با فرزندان در مقاطع پیش‌دبستانی و دبستانی، دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری شده‌اند تا تاخیر اولیه برای والدین در ساعت حضور شناور لحاظ گردد. این اقدامات با هدف کمک به والدین برای مدیریت بهتر زمان بردن فرزندانشان به مدرسه اندیشیده شده است.

به استانداران نیز اجازه داده شده تا بر اساس تنوع اقلیمی، ساعت شروع کاری مدارس، ادارات و بانک‌ها را یک ساعت زودتر یا دیرتر تعیین کنند، که این امر به آن‌ها امکان می‌دهد تا با توجه به شرایط خاص هر استان، تنظیمات مناسبی را اعمال نمایند​​​​​​.