انشا در مورد چهارشنبه سوری و خطرات آن

انشا در مورد چهارشنبه سوری و خطرات آن را از سایت نکس دریافت کنید.

«آخرین چهارشنبه سال» ترکیبی که در ذهن همه ما ایرانیان با آتش و جشن گره خورده است. در بیشتر مواقع این جشن با پایان خوش همراه بوده ولی در سال‌های اخیر رسم من در آوردی ترقه بازی باعث بروز حوادثی ناگوار گردیده است.

در غروب آخرین سه شنبه سال مردم ایران زمین با شعار زردی من از تو، سرخی تو از من، بیماری‌ها و نارحتی‌های سال گذشته را به آتش داده و از بین می‌برند. رسمی نیکو و پسندیده که باعث می‌شود شروع سال جدید همراه با پاکی باشد.

اما گاه می‌بینیم به‌جای این جشن و شادی، جنگ خیابانی برگزار می‌شود. کارزاری که هر نفر برای به رخ کشیدن مواد منفجره‌اش، انفجاری عظیم در خیابان‌ها برپا می‌کند. کافی غروب سه شنبه گوشتان را تیز کنید تا صدای انفجارهای پیاپی را بیاد سال‌‌های جنگ اینبار در محله خودتان بشنوید.

تنها نتیجه استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه سوری بروز حوادث خونین و دلخراش است. شبی که قرار است یکی از زیباترین شب‌های سال و ورود به سال نو باشد چرا با اهمال کاری به تلخ ترین شب تبدیل شود؟ تخلیه شور و هیجان با برگزاری جشن و دورهمی هزاران بار بهتر از تخلیه چشم جوان یا نوجوانی به دلیل استفاده از مواد آتش زاست.