تحقیق دانش آموزی در مورد ابوعلی سینا

تحقیق دانش آموزی در مورد ابوعلی سینا را از سایت نکس دریافت کنید.

ابوعلی سینا «مشهور به شیخ‌الرئیس» در سال 359 هجری شمسی مصادف با قرن چهارم در بخارا متولد شد. او به نام‌های دیگری چون ابن سینا و پورسینا نیز شناخته می‌شود اما نام کامل این دانشمند ابوعلی حسین بن عبدالله بن حسن بن علی بن سینا است.

این دانشمند بزرگ در زمینه علم فیزیک، شیمی، روان‌شناسی، جغرافیا، پزشکی، ریاضی، نجوم، زمین‌شناسی، شعر و ادب، منطق و فلسفه مهارت داشته و اصطلاحاً دانشمندی همه‌چیزدان خوانده می‌شود. بوعلی سینا در 2 تیر 416 در شهر همدان وفات نمود.

ابوعلی سینا 450 جلد کتاب در حوزه‌های مختلف نگاشته است که بیشترین تعداد آنها در زمینه پزشکی و فلسفه می‌باشد. ابن سینا در دانشنامه فلسفه دانشگاه تنسی، تأثیرگذارترین فیلسوف جهان پیش از دوران مدرن معرفی شده است. کتاب قانون این دانشمند بزرگ که در حوزه پزشکی نگاشته شده در سال 1973 در نیویورک ایالات متحده آمریکا به تجدید چاپ رسید.

تألیفات ابن سینا در علوم مختلف در حدود 450 جلد کتاب می‌باشد که متأسفانه تعدادی از آنها در حمله‌ای که به اصفهان شد، از بین رفت. بیشتر این کتب به زبان عربی نگاشته شده، با این حال تعداد کمی از آنها نیز وجود دارند که به زبان فارسی نوشته شده‌اند. از جمله کتاب «دانشنامه علائی» که نخستین کتاب فلسفی نوشته شده به زبان فارسی است.