کاربرد نظریه های هوش تفکر خلاقیت و استعداد در کلاس
کاربرد نظریه های هوش تفکر خلاقیت و استعداد در کلاس را از سایت نکس دریافت کنید.
هوش عمدتاً توانایی درک منطقی ـ ریاضی و زبانی ـ کلامی تلقی میشد. تصور بر این بود که هوش ثابت است و با انجام آزمون هوش قابل سنجش. گاردنر با انجام آزمایشهای مختلف و سالها تحقیق به این نتیجه رسید که هوش فراتر از این است و هشت نوع هوش یا استعداد وجود دارد.
برخی از افراد ترجیح میدهند نقاشی بکشند و طراحی کنند (هوش فضایی). برخی ترجیح میدهند دستورزی کنند و فعالیتهای حرکتی انجام دهند (هوش بدنی ـ حرکتی). برخی نسبت به ریتم و موسیقی حساسترند (هوش موسیقایی). برخی با استدلال بهتر یاد میگیرند (هوش منطقی ـ ریاضی). برخی ترجیح میدهند دربارهی موضوعی بخوانند یا بنویسند (هوش زبانی ـ کلامی).