آفتاب پشت ابر نمی ماند را گسترش دهید

آفتاب پشت ابر نمی ماند را گسترش دهید را از سایت نکس دریافت کنید.

انشا صفحه ۹۳ نگارش دوازدهم درس پنجم

مقدمه: گاهی اوقات از کسانی شنیدهایم که میگویند قدیمی ها هر چه گفته اند را باید با آب طلا نوشت و بر سر در خانه ها نصب کرد یکی از این حرفای قدیمی که به صورت ضرب المثل هم در آمده است این است که آفتاب پشت ابر نمی ماند.

بدنه: اگر ظاهر این موضوع را نگاه کنیم می فهمیم که آفتاب خیلی زیباتر و بزرگتر از آن است که پشت ابر مخفی شود پس چرا باید پشت ابر بماند و یا شاید بادی بیاید و ابرها را با خود ببرد و آفتاب زیبا از پشت ابر پیدا شود ولی آن ظاهر قضیه است و معنی ومفهوم این ضرب المثل بسیار فراتر از این معنی است.

این مثل در مورد کسانی بکار میرود که به جای یکرنگی، صفا و صمیمیت و مهربانی، دورویی، ریا و مکر و حیله را انتخاب کرده اند و همیشه میخواهند با دروغ به اهدافشان برسند اینان برای رسیدن با اهدافشان گاهی کاه را کوه وگاهی کوه را کاه میکنند

و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمیکنند این افراد هیچگاه به عاقبت کارشان فکر نمیکنند برای رسیدن به هدف حرام و حلال را با توجیه خود معنا میکنند و برای فریب دیگران عذرهایی بدتر از گناه می آورند. اینان در ظاهر خود را دلسوز دیگران و دایه هایی بهتر از مادر می دانند . مهمترین ابزار کار اینها دروغ است وای غافل از اینکه دروغگو کم حافظه است و هر دروغی بالاخره فاش میشود و هر حقیقتی روزی آشکار میشود.

نتیجه گیری: پس بیایید راستی ودرستی را پیشه کنیم تنها راه رستگاری ما در راستی و صداقت است و از آن روزی بیم داشته باشیم که پرده اسرار کنار رود و آفتاب اعمال ما در نزد خداوند منان آشکار شود و ان روز دیگر پشیمانی و حسرت فایده ای ندارد. به امید روزی که پر از صداقت و راستی و درستی باشد و بزرگترین ابرها هم نتوانند کوچکترین آفتاب ها را در پشت خود پنهان کنند.