در مورد یکی از ورزشکارانی که میشناسید گزارشی تهیه کنید و در یک بند بنویسید

در مورد یکی از ورزشکارانی که میشناسید گزارشی تهیه کنید و در یک بند بنویسید را از سایت نکس دریافت کنید.

حسین رضازاده متولد 22 اردبهشت سال 1357 در اردبیل است، او از 14 سالگی شروع به ورزش وزنه برداری کرد. حسین یک برادر و پنج خواهر دارد و پدرش راننده کامیون بوده و الان بازنشسته است. حسین رضازاده و همسرش در مکه با هم ازدواج کردند که این مراسم از تلویزیون هم پخش شد. او سه فرزند به نام های ابوالفضل 14 ساله، فاطمه 9 ساله و محمدمهدی 6 ساله دارد.

حسین رضازاده در سال 2002 پیشنهاد یونان برای کسب شهروندی یونان در ازای دریافت ماهانه 20 هزار دلار را رد کرد همچنین تقاضای مشابه ترکیه را مبنی بر تغییر تابعیت خود به ترکیه و دریافت 10 میلیون دلار پاداش در صورت قهرمانی در المپیک آتن و دریافت ماهانه 20 هزار دلار رد کرد.

حسین رضازاده در المپیک سفیر فدراسیون جهانی وزنه برداری حسین رضازاده مدیر تیم های ملی، قهرمان پیشین جهان و دارندهٔ 2 مدال طلای المپیک، از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری به عنوان سفیر این سازمان منصوب شد. تاماش آیان رئیس فدراسیون وزنه برداری جهانی ضمن تمجید و تقدیر از سال ها زحمات وی در این رشتهٔ ورزشی و فعالیت هایی که در راه آماده سازی ملی پوشان تمامی رده های سنی ایران انجام داده است، وی را به عنوان سفیر IWF انتخاب و معرفی کرد.

2 مرداد 1387 رضازاده از مسابقات رسمی خداحافظی کرد و به این ترتیب، شرکت او در المپیک پکن منتفی شد. علت انصراف وی از شرکت در المپیک، فشارهای سنگین تمرین در طول دهه اخیر اعلام شد.

جمع مدالهای حسین رضازاده: 8 مدال طلا (2 مدال المپیک؛ 4 مدال جهانی و 2 مدال بازی های آسیایی) و 2 مدال برنز است.