خلاصه داستان حضرت نوح برای کلاس دوم ابتدایی

خلاصه داستان حضرت نوح برای کلاس دوم ابتدایی را از سایت نکس دریافت کنید.

نوح نبی (سلام الله علیه) در راه هدایت مردم به دین خدا سختی های بسیاری را تحمل کردند و وقتی به پیامبری انتخاب شد، در بین مردم رفت و شروع به صحبت با مردم و نصیحت آنها کرد.

چون بسیاری از مردمی که نوح نبی (سلام الله علیه) و حرف هایش را قبول کرده بودند، افراد فقیری بودند، مردم بت پرست نزد نوح نبی (سلام الله علیه) آمده و گفتند:چرا کسانی که از تو و دین خدایت پیروی میکنند فقیر و بدبخت هستند؟!

نوح نبی (سلام الله علیه) در جواب آنها گفت:خداوند همه انسان ها را یک جور دوست دارد و برای خدا فرقی نمی کند که چه کسی پولدار یا چه کسی فقیر است.

سپس نوح نبی (سلام الله علیه) از خدای مهربان درخواست عذابی برای آن ها کرد.

نوح نبی (سلام الله علیه) شروع به ساختن کشتی کرد، اهالی شهر وقتی دیدند که آن حضرت کشتی می سازد، او را مسخره کردند اما نوح نبی (سلام الله علیه) دست از تلاش خود بر نداشت و پس از مدتی ساخت کشتی را تمام کرد.

سپس به نوح نبی (سلام الله علیه) گفت :از هر حیوان یک جفت انتخاب کن و همه مومنان و خانواده اشان را به داخل کشتی ببر تا بت پرستان در شهر باقی بمانند و ما عذابی را برای آنها بفرستیم.

پس از اینکه نوح نبی (سلام الله علیه) وارد کشتی شد، ناگهان ابرها آسمان را پوشاندند و با هوا تاریک شد و رعد و برق شدیدی احساس شد.

سپس بادشدیدی شروع شد و باران تند و درشتی نیز بر زمین می افتاد. کم کم هوا به اندازه ای طوفانی شد که کل شهر را آب باران فرا گرفت و کم کم ساختمان ها و خانه ها به زیر آب رفتند و بت های سنگی در آب فرو رفتند.

باران چهل شبانه روز بارید و پس از تمام شدن این بلای الهی و نابودی کافران کشتی نوح که سالم مانده بود روی زمین قرار گرفت. پس از این عذاب الهی مومنان و نوح نبی (سلام الله علیه) زندگی جدیدی را شروع کردند.