کالابرگ از کجا بگیریم

کالابرگ از کجا بگیریم را از سایت نکس دریافت کنید.

برای دریافت کالابرگ الکترونیک، مشمولان یارانه می‌توانند از این طرح به منظور خرید اعتباری ۱۱ قلم کالای اساسی استفاده کنند. این طرح به صورت ملی اجرا شده و با هدف تأمین امنیت غذایی و حمایت از اقشار مختلف جامعه طراحی شده است. مشمولان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح، کالاهای اساسی مورد نیاز خود را خریداری کنند. استفاده از کالابرگ الکترونیکی اختیاری بوده و افراد می‌توانند یارانه خود را به صورت نقدی یا در قالب کالابرگ الکترونیکی دریافت کنند​​.

برای ثبت نام و دریافت کالابرگ، افراد می‌توانند از طریق تلفن ثابت به شماره 9099072958 تماس گیرند یا از طریق سامانه اینترنتی به آدرس shoma.sfara.ir مراجعه کنند. همچنین می‌توانند با استفاده از کد دستوری ۵۰۰۱۴۶۳# از طریق تلفن همراه اطلاعات مربوط به ثبت نام و میزان اعتبار خود را استعلام کنند​​.

کالابرگ الکترونیک شامل کالاهای اساسی مانند شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ و ماکارونی است. مشمولان می‌توانند بر اساس نیاز خود، مقدار کمتر یا بیشتری از این کالاها را خریداری کنند، با این حال مبلغ کالابرگ برای دهک‌های مختلف متفاوت است​​.

برای دانلود اپلیکیشن شبکه ملی اعتبار (سامانه "شما") که امکان استعلام و خرید اعتباری کالابرگ را فراهم می‌کند، متقاضیان می‌توانند به وب‌سایت رسمی مراجعه کنند. این سامانه امکان نمایش فروشگاه‌های مجاز برای استفاده از کالابرگ را روی نقشه فراهم می‌آورد و به افراد این امکان را می‌دهد که اعتبار کالابرگ خود را مدیریت کنند​​.