بیوگرافی نبویان

بیوگرافی نبویان را از سایت نکس دریافت کنید.

«امیرعلی نبویان» متولد دوم فروردین ۱۳۵۹ است. مادر و پدر او شناسنامه‌اش را از آمل گرفته‌اند و او در همان شهر بزرگ شده است. او در دوران نوجوان و راهنمایی تحت تأثیر پسرخاله‌های خود که اهل موسیقی و فیلم بودند قرار گرفت و به موضوع هنر علاقه‌مند شد.

وقتی ۲۸ ساله بود یعنی سال ۱۳۸۷ از آمل برای حضور در کلاس‌های بازیگری به تهران مهاجرت کرد و در مؤسسه کارنامه زیر نظر هدایت هاشمی، مهتاب نصیرپور و حسن معجونی دوره‌های بازیگری را گذراند. اندک اندک به نویسندگی روی آورد و نمایشنامه‌ی کمدی «ناگهان پیت حلبی» به رشته‌ی تحریر درآورد. این نمایشنامه در دی و بهمن ماه سال ۱۳۹۳ به کارگردانی «کوروش سلیمانی» روی صحنه رفت.

امیرعلی نبویان علی‌رغم اینکه اصلا در دوران کودکی به نویسندگی علاقه نداشت، بعدها به خاطر نوشته‌هایش پله‌های ترقی را طی کرد. مجموعه‌ی قصه‌های امیرعلی از مشهور‌ترین آثار نبویان است. قصه‌‌های امیرعلی در واقع از زندگی واقعی خود نویسنده اقتباس گرفته شده است. این داستان‌ها توسط خود او در برنامه‌ی «رادیو هفت» برای مردم خوانده می‌شد که به خاطر استقبال خوب کتاب آن هم چاپ و روانه‌ی بازار گردید.

بهار نوروزپور و امیرعلی نبویان سال‌ها با یکدیگر دوست بوده‌اند و سرانجام تصمیم به ازدواج گرفتند.

بهار نوروز پور قبل از ازدواج با نبویان دوره‌ی شیمی‌درمانی را گذراند و سرطان را شکست داد البته که بعد از ازدواج بازهم سرطان خود را نشان داد اما تحت درمان قرار گرفت و اتفاقی نیفتاد. امیرعلی نبویان در مصاحبه‌ای راجع به دوران بیماری همسرش می‌گوید «شرایط بیماری بهار طوری بود که خیلی امیدی وجود نداشت. بهار دارو مصرف می‌کرد و من هم فقط دعا می‌کردم و خانواده‌ها در جریان نبودند و تنها امیدمان عشق بود و ایمان و بالاخره موفق شدیم.»