آیا از دلاوری های خلبانان در دفاع مقدس چیزی میدانی

آیا از دلاوری های خلبانان در دفاع مقدس چیزی میدانی را از سایت نکس دریافت کنید.

«شهید فریدون ذوالفقاری» یکی از نخبگان نظامی کشورمان است که در هنگام آغاز جنگ تحمیلی فرمانده اسکادران هوایی پایگاه یکم شکاری مهرآباد را برعهده داشت. او که از خلبانان هواپیمای RF-۵ بود بارها توانست با انجام پروازهای خطرناک به عمق خاک دشمن نفوذ کند و از کلیدی‌ترین مواضع دشمن مانند پالایشگاه ها، پل‌ها و سایت‌های پدافندی عکس هوایی گرفت. اما شاید شاخص‌ترین کار آن را بتوان عکس گرفتن وی از کاخ ریاست جمهوری عراق دانست.

«امیر سرتیپ خلبان محمود اسکندری» کی از موفق‌ترین و بهترین خلبانان جنگنده فانتوم (F-۴) است. او در بسیاری از عملیات‌های دفاع مقدس مانند انهدام پل اروند، اچ ۳، حمله به بغداد پیش از اجلاس سران عدم تعهد، بمباران پالایشگاه کرکوک، بمباران ایستگاه راداری تموز و بسیاری از عملیات‌های دفاع مقدس نقش اصلی را برعهده داشت.

«امیر سرلشکر خلبان شهید حسین خلعتبری» یکی از نخبگان دفاع مقدس است که در بسیاری از عملیات‌های مهم مانند حمله به اچ ۳ و یا کمان ۹۹ نقش اساسی داشت و بسیاری از مکان‌های مهم دشمن مانند پل العماره و پالایشگاه بصره را نیز منهدم کرده بود.

«امیر سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی» یک نمونه کامل از یک فرمانده ایرانی بود. شهید بابایی با وجود اینکه از سال‌های نخست دفاع مقدس سمت فرماندهی داشت، اما هیچ گاه پرواز را رها نکرد و در سال‌های جنگ بیش از ۳ هزار ساعت پرواز با هواپیماهای مختلف را انجام داد که حاصل آن اجرای موفق ۶۰ عملیات دفاع مقدس است.

«امیر سرلشکر خلبان شهید عباس دوران» یکی از برترین خلبانان دفاع مقدس است که در کم تر از دو سال، حدود ۱۲۰ سورت پرواز برون مرزی موفق انجام داد. فرماندهان دفاع مقدس در بیشتر مواقع برای تضمین موفقیت عملیات‌ها گزینه‌ای جز عباس دوران نداشتند.

«امیر سرتیپ خلبان منوچهر محققی» از رکورداران پرواز در دوران دفاع مقدس است. ۱۸۲ بار وارد خاک دشمن بعثی شد و مواضع آن ها را بمباران کرد. او از روز اول جنگ که فرمانده یک دسته ۴۰ فروندی در کمان ۹۹ بود تا آخرین روز جنگ در حدود یک هزار ساعت پرواز جنگی داشت