آیا عفونت رحم باعث بزرگ شدن شکم میشود

آیا عفونت رحم باعث بزرگ شدن شکم میشود را از سایت نکس دریافت کنید.

«عفونت رحم» از بیماری‌‌هایی است که می‌تواند در هر سنی در بانوان دارای رحم، رخ دهد.

رحم شامل: تخمدان‌ها، لوله‌های فالوپ و زهدان رحم می باشد.

هر عاملی که سبب می شود عفونت و باکتری‌ها به رحم وارد شوند و در آن را تکثیر پیدا کنند، سبب ایجاد عفونت رحم می‌گردد.

آندومتریت یا عفونت رحم، بیماری التهابی غده رحم می‌باشد که به دلیل وجود انواع باکتری‌ها ایجاد می‌گردد.

آندومتریت اکثرا با مصرف آنتی‌ بیوتیک‌ ها برطرف می‌‌گردد.

عفونت رحم در صورت وارد شدن به خون بسیار خطرناک و در برخی مواقع ممکن است مرگ آور نیز باشد.

«برقراری رابطه جنسی بدون استفاده از روش‌های پیشگیری»، «روابط جنسی با وسیله‌های پیشگیری از بارداری مانند آی یو دی»، همچنین «دوش واژینال و سابقه در ابتلا به عفونت رحم» و «زایمان و سقط جنین» نیز از شایع‌ ترین دلایل عفونی شدن رحم می‌باشند.

بزرگ شدن ناگهانی شکم زنان

در دوران بارداری سطح مایعات بدن و پلاسمای خون مادر افزایش می‌یابد، به همین دلیل ممکن است فرد در قسمت‌های مختلف بدن خود از جمله شکم دچار ورم شود، که در سه ماهه ی سوم بارداری افزایش می‌یابد و بعد از زایمان به مرور زمان از بین می‌رود.

سرطان رحم علائمی مانند خونریزی‌های واژینال در دوران یائسگی، خونریزی میان دو پریود، خونریزی‌های شدید، رابطه‌ی جنسی دردناک، ترشحات غیر طبیعی همراه با خون و بوی بد، درد مزمن زیر شکم، بزرگ شدن زیر شکم، حالت تهوع، بی‌اشتهایی، وجود خون در ادرار، تکرر ادرار، خستگی و کاهش وزن شدید دارد.

یائسگی به طور میانگین در سن 50 سالگی رخ می‌دهد. با کاهش سطح هورمون‌های بدن یائسگی با علائمی مانند گر گرفتگی، افسردگی، بزرگ شدن شکم، چاقی، کاهش میل جنسی، کم شدن ترشحات در نتیجه خشک شدن دهانه‌ی واژن و تغییرات خلقی آغاز می‌شود.

«هر تغییری در بدن شما می‌تواند نشان ‌دهنده‌ی یک بیماری و یا مشکل باشد پس آن را جدی بگیرید و به راحتی از کنار آن عبور نکنید مانند بزرگ شدن ناگهانی شکم. همانطور که گفته شد ورم شکم می‌تواند در اثر عوامل مختلفی ایجاد شود که بیشتر آن‌ها نگران کننده نیستند و به مرور زمان رفع می‌شوند.»