چه غذاهایی برای آبله مرغان خوب است

چه غذاهایی برای آبله مرغان خوب است را از سایت نکس دریافت کنید.

مهمترین نکته در رژیم آبله مرغان، مراعات تغذیه سالم و متنوع است. این شامل مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین C (مانند مرکبات، توت‌فرنگی و سبزیجات تازه) و ویتامین A (مثل پرتقال، هویج، کدو تنبل و سبزیجات تاریک رنگ) است. همچنین، مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین مانند گوشت، ماهی، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات پروتئینی می‌تواند به بهبود بیمار کمک کند.

رژیم غذایی مناسب آبله مرغان باید بیماران را هیدراته کنید، چرا که هیدراته ماندن در طول بیماری اهمیت زیادی در تسریع روند بیماری و دفع ویروس‌ها دارد. از طرفی نیز باید غذاهایی را در برنامه غذایی برای آبله مرغان قرار داد که موجب تحریک بیشتر ضایعات دهانی و پوستی نشوند. برای مثال غذاهای اسیدی، تند، شور و غیره نباید در این رژیم باشند.

اگر کودک شما ناراحتی معده دارد، می‌توانید او را برای یک یا دو روز در رژیم غذایی BRAT نگه دارید. این شامل موز، برنج، سس سیب و نان تست است که همگی حاوی نوعی فیبر اتصال‌دهنده هستند که به‌ویژه برای سیستم گوارشی ملایم و مفید است.

یک گزینه بسیار مفید در رژیم غذایی مناسب آبله مرغان، آبگوشت استخوان است. آبگوشت استخوان یک سوپ غنی از مواد مغذی است که از جوشاندن استخوان و بافت هم‌بند حیوانات تهیه می شود. این غذا سرشار از اسیدهای آمینه تقویت‌کننده سیستم ایمنی مانند گلیسین و پرولین و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و فسفر است. آبگوشت استخوان همچنین منبعی غنی از کلاژن است که برای سلامت پوست و بهبود زخم ضروری است.