تحقیق در مورد ترسیم با رایانه در چه مشاغل و حرفه های دیگری میتواند کاربرد داشته باشد

تحقیق در مورد ترسیم با رایانه در چه مشاغل و حرفه های دیگری میتواند کاربرد داشته باشد را از سایت نکس دریافت کنید.

ترسیم با دست یکی از مهم ترین مهارت ها در آموزش نقشه کشی است. در نقشه کشی و طراحی، ترسیم با دست نه به عنوان یک هدف، بلکه وسیله ای شناخته می شود که او را در عینیت بخشیدن به تصورات خود یاری می کند. از طرفی، ورود رایانه به دنیای علم، آموزش و حرفه، امکانات متنوع و جالب توجهی فراهم کرده است.

استفاده از رایانه در ترسیمات و نقشه های فنی در جوامع صنعتی به طور چشم گیری پیشرفت نموده است. و می توان گفت رایانه، به عنوان یک ابزار قدرتمند، در نقشه کشی جا بازکرده و گسترشی روز افزون دارد.گسترش کمی و کیفی نرم افزارهای رایانه ای، علاوه بر فراهم آوردن امکان ترسیم تصاویر دوبعدی، به ما کمک می کنند تا با پدیدآوردن تصاویر سه بعدی، به خلق مجازی تصورات و طرح های خود بپردازیم.

امروزه با توجه به رشد صنایع و حرفه ای شدن مشاغل و تخصصی شدن کارها، ترسیم با رایانه یکی از شالوده ها و بنیان های تقریبا 90 درصد از صنایع و حرفه های تخصصی می باشد. شاید بتوان گفت که بیشترین تأثیر رایانه در صنعت متوجه طراحی و تولید بوده است از مهم ترین ابزارهای به کار رفته در صنعت می توان به CAD اشاره نمود.

طراحی و ترسیم به کمک رایانه CAD: COMPUTER AIDED DESIGN هم اکنون در بسیاری از صنایع و به وسیله نرم افزارهای بسیار تخصصی و افراد متخصص رونق دارد بطوری که بدون ترسیم با رایانه تمام روال روبه جلوی صنایع مختل می شود.