سزارین دوم در چند هفته انجام میشود نی نی سایت

سزارین دوم در چند هفته انجام میشود نی نی سایت را از سایت نکس دریافت کنید.

بهترین زمان برای سزارین

دو هفته زودتر از تاریخ تقریبی زایمان طبیعی، برای جراحی زایمان سزارین وقت داده می‌شود. این قانون در شرایط خاص و حاد و اورژانس حتما تغییر می‌کند و زایمان زودتر اتفاق می‌افتد، اما در یک بارداری طبیعی، زایمان سزارین حداقل دو هفته زودتر از زایمان طبیعی اتفاق می‌افتد. پایان 38 هفته و آغاز هفته 39 بارداری زمان خوبی برای سزارین است.

به عبارت تخصصی‌تر زایمان سزارین انتخابی نباید پیش از هفته 38 بارداری انجام شود، مگر علتی پزشکی برای انجام آن وجود داشته باشد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد اینکه نوزاد در چه زمانی از این محدوده زمانی (37 تا 42 هفتگی) به دنیا بیاید، به شکل چشمگیری در رشد فیزیکی و ذهنی او تفاوت ایجاد می‌کند؛ زیرا پنج هفته انتهایی برای رشد کامل نوزاد بسیار مهم است و کودکانی که زودهنگام متولد می‌شوند با خطر بیشتری برای بروز مشکلات روبه‌رو خواهند بود.

بنابراین اگر حاملگی شما روند عادی دارد و خطر و ریسکی شما را تهدید نمی‌کند، حتما تا پایان هفته 38 بارداری صبر کنید. البته طبیعتا در این مورد پزشک است که تصمیم می‌گیرد و مراحل زایمان را پیش می‌برد و مادر در این امر نمی‌تواند دخالت داشته باشد، زیرا زودتر به دنیا آوردن نوزاد به دلایل غیر موجه می‌تواند پیامد‌های منفی به دنبال داشته باشد. بنابراین اصلا صلاح نیست این ریسک را بپذیرید.

زمان زایمان در سزارین دوم تفاوتی با سزارین اول ندارد؛ اساسا زمان زایمان تنها وقتی به صورت اورژانسی تعیین می‌شود که خطری جان بچه و مادر را تهدید کند. در هر مرحله از بارداری مراقبت کردن از مادر باردار در اولویت است. این مراقبت هم باید از سوی مادر باردار و هم از سوی اطرافیان باشد.