لیستی از چند جانور تهیه کنید و بررسی کنید چرا خداوند پوشش و غذای هر کدام را متفاوت آفریده است

سوالات پایه چهارم دبستان لیستی از چند جانور تهیه کنید و بررسی کنید چرا خداوند پوشش و غذای هر کدام را متفاوت آفریده است را از سایت نکس دریافت کنید.

تکلیف پایه چهارم دبستان؛ لیست جانوران و ویژگی های متفاوت آنان

خداوند گونه های متنوعی از جانوران را آفریده که هر کدام از آن ها با توجه به پوشش بدنی و ذائقه غذایی، در منطقه خاصی از کره زمین زندگی می کنند. در ادامه به برخی از این حیوانات و ویژگی های آنان میپردازیم.

سنجاب: سنجاب‌ها جانورانی از راستهٔ جوندگان و خانوادهٔ سنجابان هستند. اندازه سنجاب ها متنوع است اما به طور کلی جثه کوچکی دارند. اکثر سنجاب ها بدنی لاغر و کشیده با دمی پر از مو و چشمانی درشت دارند. سنجاب ها با توجه به بافت بدنی خود غیر از مناطق قطبی و صحراهای بسیار خشک تقریبا در همه جای کره زمین زندگی میکنند. قوت غالب سنجاب ها بلوط است و برخی از آن ها بادام و فندق نیز میخورند.

پنگوئن: شاید بهترین توصیف در خصوص پنگوئن این باشد؛ پرنده ای که پرواز نمی کند. پنگوئن ها بال کلفتی دارند که از آن به عنوان باله برای شنا استفاده میکنند. غذای پنگوئن ها ماهی است و با توجه به زیست محیط خود یعنی مناطق بسیار سردسیر نیمکره جنوبی و جنب اقیانوس، به شکار ماهی میپردازند.

زرافه: یک جانور پستاندار است که دارای سم و پنجه میباشد او قدبلندترین جانور کره زمین و بزرگترین نشخوارکننده میان حیوانات است. زرافه ها در مناطق آفریقایی کره زمین یافت میشوند و غذای اصلی آنان برگ اقاقیا است که قد هر جانوری به آن نمیرسد. بین گونه های مختلف زرافه ها تفاوت هایی وجود دارد.

کوآلا: کوآلا جانوری گیاه‌خوار و کیسه‌دار و بومی استرالیا است. آنها روزها روی شاخه‌های پهن اکالیپتوس می‌خوابند و بچه‌هایشان را هم همان‌جا به‌دنیا می‌آورند. کوآلاها از برگ‌های اکالیپتوس تغذیه می‌کنند و این رژیم غذایی انرژی اندکی را در اختیار آنها قرار می‌دهد. کوآلاها فقط در جنگل‌های اُکالیپتوس استرالیا زندگی می‌کنند.

خاویار: ماهیان خاویاری یا استورژون، از خانواده تاس‌ماهیان، از جمله گونه‌های آب‌زی کم‌نظیری هستند که از قدمتی چند صد میلیون ساله که به عصر ژوراسیک بازمی‌گردد برخوردارند و از این رو ماهیان خاویار را فسیل‌های زنده جهان می‌نامند که همراه با تکامل فیلوژنی تا به امروز بازمانده‌اند. دریای خزر به عنوان بزرگ‌ترین منبع ماهیان خاویاری در جهان، بیش از ۹۰ درصد خاویار جهان را تأمین می‌کند

کرگدن: کرگدن‌ها جانورانی پستاندار از راستهٔ تک‌سُم‌سانان هستند. اکنون تنها پنج گونه کرگدن در جهان باقی‌مانده‌است. کرگدن‌ها با تمام پستانداران شاخ‌دار فرق دارند، چون شاخ آن‌ها بالای سرشان نیست، بلکه نزدیک نوک بینی‌شان است. تعداد شاخ‌ها یک یا دو عدد است و این شاخ از موهای کلفت و به هم فشرده تشکیل شده‌است. تغذیه کرگدن‌ها عموماً از علف و برگ‌ها بوده و در رودهٔ بزرگ آن‌ها تخمیر غذا انجام می‌شود. گونه‌های کرگدن امروزه بومی آفریقای سیاه، جنوب آسیا و جنوب شرق آسیا هستند.