اسرای عراقی در عملیات مطلع الفجر بعد از توبه به همراه کدام گروه با صدام می جنگیدند؟

اسرای عراقی در عملیات مطلع الفجر بعد از توبه به همراه کدام گروه با صدام می جنگیدند؟ سپاه بدر چگونه شکل گرفت؟ را از سایت نکس دریافت کنید.

کدام سپاه عراقی با صدام میجنگیدند

عراقی های اسیر در جنگ ۸ ساله ایران و عراق در سپاه بدر دوشادوش ایرانی ها میجنگیدند

تا پیش از عملیات بیت المقدس در سال ۱۳۶۱ که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، نیروهای مجاهد عراقی به صورت داوطلبانه در کارهای تخصصی مانند تکنسین فنی، مترجمی اسرای عراقی و شنود مکالمات بی سیم بعثی‌ها در برخی یگان‌های ایرانی نقش داشتند.

سپاه بدر چگونه شکل گرفت؟

هسته اولیه در سال ۱۳۶۲ در شرق بصره شکل گرفت در انجا تعدادی از رزمندگان شیعه عراقی همراه با شهید صدر تشکیل شد و در پاسگاه زیر به کار گرفته شد

در عملیات بدر، این گروه با عنوان گردان‌های شهید صدر در کنار لشکر ۲۵ کربلا، قرارگاه نجف ۲ را تشکیل دادند و فعالیت‌های مهمی را هم انجام دادند. بعد از عملیات بدر نیز مسئولیت پدافند قسمتی از هور را به عهده گرفتند و در تدابیر بعدی مسئولان سپاه، قرار شد که ترکیب این نیروها با نیروهای قرارگاه رمضان، «تیپ بدر» را به وجود آورد و عشایر مبارز تحت امر قرارگاه نصرت نیز در چارچوب این تیپ قرار بگیرند.

البته در این تیپ، کادرهایی از سپاه نیز حضور داشتند که بیشتر برای انتقال تجربه و همچنین برای استحکام بافت تیپ و قوام تشکیلات آن در کنار مجاهدان عراقی تلاش می‌کردند